Sice vystudovala chemii, ale vždy chtěla učit. Začínala na gymnáziu, nakonec vyhrála konkurs a stala se ředitelkou ZŠ Cimburkova na Praze 3.
Ve škole je řada žáků ze znevýhodněného rodinného prostředí, ale Ireně Meisnerové se přesto daří vytvářet prostředí, kde převažuje pozitivní atmosféra jak ze strany učitelů, tak i většiny žáků. Ředitelka se snaží o individuální přístup ke každému dítěti, ať už za pomoci svých zkušeností, šikovných učitelů a asistentů nebo evropských peněz.
V českém školství ji nejvíc štve přílišná administrativa. A co ji na její práci naopak těší? „Ve škole máme hodně dětí ze sociálně slabých rodin, které se někdy vůbec nedostanou do přírody. Mám radost, když se mi podaří sehnat peníze na outdoorový pobyt, kde děti evidentně pookřejí, poznávají nové věci, upraví svou životosprávu a o to s větší chutí se učí.“
To zní krásně, ne?
Celý rozhovor s paní ředitelkou Irenou Meisnerovou si můžete přečíst níže:
Proč jste se rozhodla stát se pedagogem a proč následně ředitelkou školy?
Přestože jsem vystudovala VŠCHT v Praze, vždy jsem chtěla být pedagogem. Po škole se mi naskytla příležitost učit na gymnáziu Voděradská v Praze 10 a od té doby s krátkými přestávkami (závod ČKD Dukla, inspekce životního prostředí) jsem se vždy k učení vrátila.
Na základní školu jsem nastoupila do funkce zástupkyně a po roce se uvolnilo místo ředitele, tak jsem šla do konkurzu a vyhrála ho.
Na co jste na vaší škole nejvíce pyšná?
Podařilo se mi vytvořit školu, kde převažuje pozitivní atmosféra jak ze strany učitelů, tak i většiny žáků. Snažíme se o individuální přístup ke všem dětem, kde za pomoci učitelů, asistentů, plně funkčního školního poradenského pracoviště a různých i evropských projektů rozvíjíme jejich vědomosti a znalosti
Jaký problém v současném českém školství považujete za nejvážnější a jak by jej bylo podle vás možné řešit?Finance na platy učitelů, kdy zejména muži mají většinou druhý pracovní poměr, aby uživili rodinu, což se samozřejmě projevuje i při jejich práci.
Co vás jako ředitelku školy nejvíc štve?
Stále se mluví o snížení administrativy, ale přitom je jí každý rok více.
Co vám dělá ve vaší práci největší radost?
Ve škole máme hodně dětí ze sociálně slabých rodin, které se někdy vůbec nedostanou do přírody. Mám radost, když se mi podaří sehnat peníze na outdoorový pobyt, kde děti evidentně pookřejí, poznávají nové věci, upraví svou životosprávu a o to s větší chutí se učí.