„Tak nám skončily maturity, drželi jsme v Tutoru samozřejmě palce absolventům našich přípravných kurzů i všem dalším studentům, aby uspěli co nejlépe. Obzvlášť zvědavá jsem na letošní výsledky státní maturity z matematiky. V minulých letech byly dost tragické. A teď si představte, jak budou ta čísla vypadat, až bude za několik let maturita z matematiky povinná.
O jejím zavedení se mluví dvacet let. Dost času na to, upravit a zkvalitnit výuku matematiky již od prvních tříd, aby nebyla takovým strašákem a nehrozilo, že z ní neodmaturuje minimálně čtvrtina populačního ročníku. Jenže se nestalo skoro nic. Nikdo není schopen vyjmenovat nástroje, které se zavedly.
Dalším problémem je plánovaná podoba státní maturity z matematiky. Ministr Plaga ještě před rokem mluvil o tom, že bude mít dvě úrovně. Nyní hovoří pouze o jednoúrovňové maturitě, která bude jakousi zkouškou praktických dovedností, spíše aplikovanou matematikou. To je podle mého názoru v pořádku pro prakticky zaměřené školy, státní maturita z matematiky tam může zahrnovat věci jako finanční gramotnost, byznys plány a podobně. Zároveň je ale za tím cítit snaha nastavit maturitu tak, aby ji zvládli všichni. Pro gymnázia by takováto podoba byla málo, musíme pro ně připravit náročnější a více motivující variantu, ne příklady zvládnutelné pro žáka 9.třídy základní školy,“ říká Míla Vondráková, akademická ředitelka společnosti Tutor.